محتوای ویروسی، معمولا یک استراتژی ویروسی طراحی شده خوب در پشت خود دارد، البته بخشی از آن هم ناشی از شانس است اما خلاقیت و آماده سازی نیز بسیار مهم هستند.

بازاریابی ویروسی یا viral marketing یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود و وب داران در این مقاله قصد دارد به شما بگوید که تعریف این مفهوم ( viral marketing ) در واقع چیست، یک کمپین ویروسی چگونه کار می کند و اینکه مزایای بازاریابی ویروسی چیست و همچنین در ادامه مثال هایی در این زمینه ذکر خواهیم کرد.

در ادامه با ما همراه باشید.

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی عبارت است از امکان ایجاد علاقه و فروش بالقوه یک برند یا محصول، از طریق پیام هایی که مانند ویروس پخش می شود به عبارت دیگر به سرعت و از شخصی به شخص دیگر.این ایده برای این است که کاربران خودشان تصمیم بگیرند که محتوا را به اشتراک بگذارند.شبکه های اجتماعی به دلیل سرعت و سهولتی که در اشتراک گذاری دارند زیستگاه طبیعی این نوع بازاریابی هستند.

از متداول ترین مثال های اخیر در این زمینه می‌توان به ایجاد فیلم های متحرک و شگفت انگیز و یا ویدئو های دیدنی در یوتیوب اشاره کرد که سپس در فیس‌بوک، توییتر و کانال های دیگر به اشتراک گذاشته می شوند.دلیل ویروسی بودن آن سهولت در پخش و اشتراک است.

 

اگرچه باید به این نکته توجه داشته باشید که این یک شمشیر دولبه است زیرا ما نمی توانیم فراموش کنیم که در این کمپین قسمت بزرگی از کنترل به دست کاربران می افتد و ما این ریسک را می‌کنیم که ممکن است پیام به صورت اشتباه تفسیر شود!از طرف دیگر یک کمپین ویروسی موفق می تواند برای نتایج نام تجاری شما معجزه کند.

یک کمپین ویروسی چگونه کار می کند؟

ایجاد یک کمپین بازاریابی ویروسی بسیار ساده است: یک فیلم یا نوع دیگری از محتوا را ایجاد کنید که برای مخاطب هدف جذاب باشد سپس آن را در فضای اینترنت قرار دهید و اولین اقدامات را برای تحرک آن برنامه‌ ریزی کنید و از آنجا شکل بگیرید.سپس تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا فیوز روشن شود و کاربران مانند دیوانه ها شروع اشتراک گذاری آن کنند.

جالب است بدانید در بعضی از موارد viral marketing به طور تصادفی اتفاق می‌افتد، برای مثال از طریق ویدئویی که توسط یک کاربر خصوصی بارگذاری می شود و ناگهان محبوب می‌شود و شروع به گردش در سراسر اینترنت می کند.در مورد استراتژی انتشار فیلم های ایجاد شده توسط برندها ما دو اصل تمرکزی داریم: نمایش داده شده یا پنهان

در حاین نام مجاز نمی باشد . اول کاربر از اولین لحظه آگاه است که در حال مشاهده محتوای تبلیغاتی است، در حالی که در حاین نام مجاز نمی باشد . دوم، مشارکت برند پنهان است و بعدا مشخص می شود.

ادامه مطلب در لینک زیر....

بازاریابی ویروسی ( viral marketing ) چیست؟